Tolv medarbetare och studentrepresentanter träffades för att diskutera hur fakulteten bäst kan tillgodose studenternas behov av service och stöd. Bland dagens befintliga servicefunktioner nämndes Internationella avdelningen, studievägledningen, bibliotek och IT-avdelning, kursexpedition mm. När det gäller kursinformation så skiljer sig stödet till studenterna mycket beroende på vilken utbildning de är på men även vilken kurs de går. Detta skapar förvirring bland studenterna som inte vet var de ska ta vägen med sina frågor. På vissa kurser är det enskilda lärare som får ta alla frågor för andra finns det en kursadministratör.
En viktig synpunkt som kom upp var att stödet bör vara lika för alla studenter. Andra önskemål är att de som arbetar med utbildningsfrågor bör sitta i anslutning till varandra.
I gruppdiskussionerna föreslog den ena gruppen en reception för alla utbildningar, en stor infopunkt, med olika funktioner där personalen täcker upp för varandra. Där ärenden som utlåning av material, LADOK-hantering, mottagning av besökare kan skötas.